מהם הפרמטרים העיקריים להצלחה בתוכנית שותפים?

אם חקרת ולמדת, וודאי שמת לב שיש המון פרמטרים שביחד יוצרים מעגל קסמים של הצלחה, בשיווק תוכניות שותפים. הסוד הוא שאין סוד ואין נוסחת קסם. כמו בכל מוצר אותו אתה משווק- כל מקרה הוא לגופו, והטריק הוא לדעת להתאים את כל הפרמטרים שיש לקחת בחשבון לאותו כיוון.

 

לפני שאתה מתחיל לשווק תוכנית שותפים, שאל את עצמך-  האם בדקת וחקרת את כל הפרמטרים? (ברשימה למטה) והאם יצרת בריף שיש בו קו עקבי בין הפרמטרים השונים? והאם בחישובי עלות תועלת התכנית שבחרת בהתאם לכל הפרמטרים מסתמנת כרווחית?  

הנה רשימת  15 הפרמטרים שעושים בשבילך עבודת הכנה ומזעור סיכונים בשיווק affiliates:

 

1.       החברה המשווקת-

מיהי, מה האמינות שלה, מה מודל התשלומים, יש או אין מרכז תמיכה, יש מצב לנהל מו"מ על גובה העמלה?  וכיו"ב.

2.       המוצר אותו אתה משווק-

איזה מוצר בחרת ולמה? לאיזה צורך הוא עונה? אתה מכיר אותו? יש לך מה לומר עליו? בדקת באתרי תוכן דומים מה הדיבור החם בנושא שלו? מהם הצרכים המיוחדים שמעלים גולשים עבורו? והאם התכנית שבחרת יכולת לתת מענה לצורך אחד לפחות שזיהית?

3.       מודל התשלומים-

איך אקבל תשלום? לכמה זמן העוגייה שלי נשמרת? וכיצד זה משפיע על סיכויי ההצלחה שלי בתכנית?

4.       סוג התגמול-

Cpc ,cpm ,pay per lead, pay per sale. איזו שיטת תגמול מתאימה לקהל המטרה של התכנית?

5.       תחרותיות בנישה-

כמה התחרותיות גדולה במילות מפתח, בכמות האתרים והבלוגים בנושא, ובגובה הבידים?

6.       קהל המטרה- אני מכיר אותו?

מיהם? מאיזה אזור? האם הם מתוחכמים או לא? באיזה טון לדבר איתם?

7.       הרגלי המדיה של קהלי המטרה

מתי גולשים, איך כמה ומה ניתן להסיק על קהלי המטרה שלי ועל המוטיבציות המפעילות אותם?

8.       שייכות המוצר לנישה (אם תרצה לשווק מוצר במעטפת עולם תוכן)

האם המוצר אותו אני משווק שייך לשוק פעיל? מה הנישה בתוכה פועל המוצר שלי? האם אני מכיר את הנישה?

9.       הגדרת הנישה

למשל- בחרתי לשווק מוצר כל כך ספציפי ואזוטרי, שאני לא יודע להרחיב את עולם התוכן שלו לנישה רחבה יותר. למה לי אם בכלל להרחיב את צורת המכירה ממוצר לנישה? אולי יש פעמים שעדיף פשוט למכור מוצר כפשוטו? אילו מוצרים עמודים בזכות עצמם ואילו זקוקים למעטפת תוכן שתזניק מכירות? ולמה? וכו' וכו.

10.   מגוון מילות מפתח long tail

איך חוקרים באילו מילות מפתח, אפיליאטורים אחרים משתמשים בנישה שלך? איזו מילת מפתח ממירה? במה כדאי להשתמש?

11.   סוג הלינקים שתטמיע-

Redirect או לא? (כו!)

12.   גובה התקציב שתגדיר לפעילות ppc-

אני הולך "להתחרע" או לעבוד במתינות?

13.   אסטרטגית השיווק-

טווח קצר או ארוך? אגרסיבי או מלומד ופדגוגי?

14.   עומק המחקר המקדים שביצעת

למדתי או חיפפתי. בחן את עצמך על "יבש" אבל אל תשתגע וצא לדרך

15.   דף הנחיתה/ המיני סייט –

נראות עיצוב,שפה ופיצ'רים מתקדמים

 

זכור- אלה  15 סוגיות שעליך לשאול את עצמך. אלה פרמטרים שצריכים לנוע באותו כיוון, לעבוד יחדיו. אם כיסית את הרציונל, המוטיבציה והידע הדרוש בכל אחד מאלה, אתה בדרך להצלחה.

 

מאמר של NeTalk שיווק ברשת, תוכניות שותפים ותוכן שיווקי.

 

 

בואך לבחור רשת תוכנית שותפים ממנה תשווק מוצר כלשהו, הפרמטרים שמניעים אותך לרוב סובבים סביב המוצר עצמו. עם זאת, אחרי מחקר לא רחב אפשר להבין שכמות המוצרים אינסופית ונישות שנמצאות ברשת אחת, נמצאות גם באחרת תחת מוצרים שונים. אז במה לבחור? מדריך נבוכים קצר:>

חברות המשווקות תוכניות שותפים הן למעשה סוכנויות התיווך שלך בין המוצר לתכנית האפיליאט. חברות אלה עוזרות למפרסמים לשווק את מוצריהן, ולך לייצר הכנסה פאסיבית עבור שיווק תוכניות שותפים.

חברות אלה מספקות תמיכה, כלי מעקב והן אלה מהן תקבל את הצ'ק. הקשר הוא win-win כפול 4- המפרסם מוכר, החברה המשווקת גוזרת קופון, אתה גוזר קופון והלקוח רכש מה שהצטרך או רצה.

תראו את השפע של תוכניות השותפים וכמה חברות משווקת. זה יכול להיות מאוד מבלבל. הנטייה הטבעית שלנו היא ללכת על רשת גדולה וידועה וללכת איתה. לפני שאתם נכנסים בעיניים עצומות לסוכנות גדולה עם קבלות עצרו והפעילו חשיבה ביקורתית. בדקו את הפרמטרים האלה:

·         מדיניות- האם השירות המוצרים ורמת התשלומים ברורה לך?

·         בסיס ידע- האם יש חלק באתר של המשווק שמתייחס לשאלות ותשובות או נותן מרכז תמיכה?

·         מנהלי תיקי לקוחות- האם לחברה המשווקת יש אנשים אמיתיים בצד השני שיכולים לענות על שאלות, להיות נגישים עבורך בטלפון ואף להתמקח איתם על גובה העמלה לאחר שתראה תוצאות?

·         מה הבאזז- האם שמעת אפיליאטורים מדברים על הרשת או שהרשת שבחרת אמנם מפתה בעמלות גבוהות אבל בקושי מכירים אותה?

זאת ועוד- בכל הקשור לתוכניות שותפים, אין נוסחת קסם להצלחה גם אם אתה משווק מוצרים של חברה מבוססת ואמינה. הדבר הטוב ביותר שתוכל לעשות, הוא להתנסות עם כמה חברות משווקות ולראות מה עובד לך. זה לא פרמטר עיקרי להצלחה אבל כמו שאמרנו- חלק ממכלול.

כמה חוקים שיעזרו לך להחליט איזה מוצר לשווק:

·         אם יש לך קהלים מאוד מפולחים תוכניות cpa מן הסתם יתאימו לך. (cost per action- תגמול על פעולה שהגולש ביצע- מכירה או ליד)

·         אתרים מעוטי טראפיק לא כל כך יצליחו בתוכניות שבסיס התשלומים שלהן הוא cpm. גם כך מעט תוכניות ברשתות   הגדולות  מציעות מודל כזה.

·         אם אתה מתחיל לשווק- עדיף שתתנסה ברשת תוכנית שותפים ש"תחבק" אותך- תעניק לך תמיכה, בקרה ועדכונים.

·         קח בחשבון- רשתות גדולות לא בהכרח יצרפו אותך לשורותיהן אם אין לך אתר מבוסס. המומלצות (ועם זאת אלה שלא נחמדות למתחילים במוצרים מסוימים) הן:amazon, commission junction, affiliate.com

רישום לסוכנות

די פשוט. אתה יוצר יוזר ממנו אתה ניגש לבחור מבין כלל תוכניות השותפים של הרשת המשווקת. הרישום אינו כרוך בתשלום.

ממה להיזהר:

1.       אל תתפתה לתוכניות עם תשלומים גבוהים (35$ ומעלה). הפרטמרים להחלטה הם לא בהכרח "כמה משלמים" אלא כמה תרוויח וזה תחשיב מורכב יותר שלוקח בחשבון את יחסי ההמרה הצפויים, גובה הבידים, תחרותיות בנישה וכיו"ב.

2.       ערוך טסט- בחר כמה נישות ונסה אותן במילות מפתח שונות. 50-100 קליקים על כל מילת מפתח אמורות לתת לך מדד להשוואה (ועל מילות מפתח נדבר בהרחבה בהמשך).

3.       כמובן שאם וכאשר תמצא בטסט נישה שעובדת- אל תתמהמה ותתחיל לבנות את האתר שלה  במונחי seo. זה יחסוך לך המון כסף על ppc בעתיד.

4.       הכי טריוואילי – כמה נכון: בדוק שהלינק שהטמעת כולל את מספר האפיליאט שלך. רק כך תוכל לקבל תשלום.

בהצלחה!

 

מאמר של NeTlk תוכניות שותפים ושיווק באינטרנט.


 


תוכנית שותפים

ספר חדש בנושא תוכניות שותפים, מומלץ לכל מי שמתעניין בנושא ורוצה להצליח.